Sunday 24 January 2010

aku ini lilin atau pelita?

Assalamualaikum...
lilin atau pelita...
Yang mana satu adalah diriku...
aku ingin menjadi pelita,membakar diri untuk menerangi insan lain,
tapi diriku turut mendapat manfaat dan kebaikan ...
namun saban hari aku merasakan aku seperti lilin...
Demi untuk menerangi insan lain,diri ku turut terkoban...
Keputusan ini memang tidak sepatutnya aku lakukan dari awal lagi...
namun aku tidak dapat berpatah balik...
tidakdapat memutar kembali waktu..
kerana bimbang ramai insan yang akan kecewa...
walaupun ia satu kepuasan bagi diriku...
Apa dan siapa yang aku patut persalahkan?
aku atau siapa?
akhirnya segala-galanya akan tertuding ke arah diriku...
sampai masanya mungkin aku harus memekakkan telinga,
membutakan mata, mematikan sel-sel otakku
utuk melakukan apa yang aku ingin lakukan.




                                   





No comments:

Post a Comment